Rabu, 20 Mei 2020

Kepentingan Kawalan Inventori

View kawalan inventori pp 2019 p1 pptx from com misc at singapore university of social sciences. Pendedahan tentang kepentingan sistem inventori berkaitan pembangunan sistem yang berasaskan komputer telah diberi penekanan di dalam membuat analisis dan rekabentuk sistem inventori yang hendak dibangunkan.

Pin On Bakery Stok

2 4 kawalan inventori merujuk kepada pengurusan stok atau inventori dalam sesebuah perniagaan.

Kepentingan kawalan inventori. Selain itu turut diterangkan mengenai konsep just in time jit yang diamalkan oleh sektor ind slideshare uses cookies to improve functionality and performance and to provide you with relevant advertising. Kepentingan pengurusan inventori dan pengeluaran dalam perniagaan. Sistem kawalan inventori berasaskan web di kyros kebab sdn.

5 tujuan utama suatu sistem kawalan inventori adalah untuk mengendalikan kuantiti stok pada aras yang optimum mengikut kriteria tertentu seperti keuntungan atau mutu layanan yang diberi kepada pelanggan 6 kepentingan kawalan inventori menjamin bekalan yang berterusan menstabilkan harga barangan di pasaran proses pengeluaran dapat dilakukan secara berterusan mengurangkan kos mengelakan. Ini juga dianggap sebagai kawalan dalaman prosedur yang direka untuk menjamin kecekapan kerja atau mengelakkan penipuan dan kesilapan dalaman. Kawalan inventori boleh digambarkan sebagai proses penyeliaan bekalan inventori pengurusan storan dan aksesibiliti untuk memastikan tahap inventori optimum dalam organisasi.

Inventory planning it 020 4 6 merupakan suatu subjek pembelajaran khusus bagi kursus sistem komputer untuk pelajar pelajar mempelajari tentang kepentingan inventori bagi sesebuah organisasi.


0 comments: