Sabtu, 28 November 2020

Kawalan Vektor Kkm

Mengurangkan morbidity kejadian dan mortality kematian penyakit penyakit bawaan vektor supaya tidak menjadi masalah kesihatan awam di semenanjung malaysia ii. 2000 bagi projek persijilan pk klia.

Pin On Brainfood

Includes health acts regulations circulars campaigns and online services.

Kawalan vektor kkm. Bahagian pendidikan kesihatan kementerian kesihatan malaysia aras 1 3 blok e10 kompleks e kompleks pentadbiran kerajaan persekutuan 62590 putrajaya malaysia. Provides profile programmes publications agencies and statistics. Pemasangan cage sangkar bioassay.

Mencegah kejadian penyakit bawaan vektor di kawasan di mana tiada berwabak pada masa kini. Bengkel dokumentasi ms iso 9001. Kemaskini prosedur dan dokumen di pk klia.

Memberi kesedaran dikalanan pekerja dan orang awam supaya prihatin terhadap penyakit berjangkit bawaan vektor. Pelaksanaan ms iso 9001 2000 di kkm. Unit ini memfokus kepada program kawalan penyakit berjangkit cdc.

Objektif unit kawalan penyakit bawaan vektor. Negara menggembleng tenaga ke arah kesihatan yang lebih baik. Terima kasih kerana melayari portal rasmi jabatan kesihatan negeri selangor.

Mengurangkan morbiditi dan mortaliti penyakit bawaan vektor khususnya demam denggi malaria filaria dan lain lain penyakit bawaan vektor yang dilaporkan di negeri selangor. Memastikan lapangan terbang antarabangsa kuala lumpur klia bebas dari penyakit bawaan vektor. Mencegah kejadian penyakit penyakit bawaan vektor di kawasan yang sedia bebas daripada penyakit penyakit.

Penambahbaikan aktiviti kawalan vektor akan dilaksanakan oleh pihak kami jika kualiti kawalan tidak memuaskan bagi mengurangkan risiko penularan denggi di lokaliti ini. Pembentangan dan kompilasi dokumen ke kkm sirim. Wakil pengurasan yang kedua pk klia.

Objektif unit kawalan penyakit bawaan vektor adalah seperti berikut. Negeri pahang adalah terdiri daripada sebelas daerah dan setiap daerah mempunyai sekurang kurangnya seorang ppkp penolong pegawai kesihatan persekitaran yang. Untuk memastikan segala masalah dapat dikenalpasti dan tindakan dapat di ambil dengan segera.

Unit epidemiologi telah diwujudkan pada 1971 di bawah bahagian perkhidmatan kesihatan kementerian kesihatan malaysia.


0 comments: