Jumat, 19 Juni 2020

Perintah Kawalan Pergerakan Keluarga Palsu

Perintah kawalan pergerakan keluarga pkpk sewaktu artikel ini ditulis keadaan pandemik covid 19 di malaysia nampak membimbangkan. Tiada sop pkpkp perintah kawalan pergerakan keluarga dikeluarkan oleh kkm.

Covid 19 Tiga Berita Palsu Hari Ini

Semalam kes positif covid 19 mencatatkan angka kedua tertinggi sehingga merisaukan masyarakat berhubung pelaksanaan perintah kawalan pergerakan pkp yang mungkin akan dilaksanakan.

Perintah kawalan pergerakan keluarga palsu. Kementerian kesihatan malaysia kkm memaklumkan bahawa satu mesej berkenaan sop pkpkp perintah kawalan pergerakan keluarga seperti yang tersebar dan telah tular di internet adalah palsu. Lagi berita berkaitan covid 19. Ada sesetengah negeri telah di letakkan di bawah pkpb demi mengekang virus ini dari terus menjangkiti orang lain.

Kandungan palsu susahkan masyarakat. Mesej sop perintah kawalan pergerakan keluarga adalah palsu kkm. Perintah kawalan pergerakan keluarga pkpk tan sri dr noor hisham abdullah.

Hasry ariffin august 3 2020. Menurut kementerian kesihatan malaysia kkm. Facebook rasmi kkm mainkan peranan anda sekiranya anda mempunyai maklumat mengenai berita tidak ditentusah yang melibatkan kepentingan awam mahupun negara salurkan kepada kamitidak pasti jangan kongsi artikel sebelumtiada kes kemalangan tergelincir akibat melanggar.

Akan dilalaksanakan segera sop pkpk perintah kawalan pergerakan keluarga. Mesej yang tular melalui aplikasi whatsapp itu adalah palsu. Mesej yang tular melalui aplikasi whatsapp itu adalah palsu.

Menurut kementerian kesihatan malaysia kkm. Lagi berita berkaitan perintah kawalan pergerakan. Awasi anak anak guna internet.

Dalam seminggu kes baharu dilaporkan kekal pada 3 angka tak menunjukkan ia akan menurun dalam masa terdekat. Maka rentas daerah memang tidak. Anak anak dan warga emas tidak dibenarkan lagi untuk makan di kedai atau restoran.

Berita tular bahawa melaka dikenakan perintah kawalan pergerakan diperketat pkpd akibat peningkatan kes jangkitan covid 19 di negeri itu adalah palsu. Kementerian kesihatan malaysia kkm hari ini dalam satu kenyataannya memberitahu satu mesej mengenai prosedur operasi standard sop perintah kawalan pergerakan keluarga pkpkp yang tular di media sosial merupakan kenyataan palsu. Menerusi perkongsian di laman facebook rasmi kkm gambar mesej tular tersebut memaparkan beberapa sop yang berkaitan perintah kawalan pergerakan keluarga dengan 8 garis panduan yang disenaraikan.

Bekalan makanan di kawasan perintah kawalan pergerakan diperketatkan pkpd adalah mencukupi dan rakyat yang berada dalam kawasan itu tidak perlu panik dengan maklumat palsu berhubung perkara berkenaan. Anak anak dan warga emas tidak akan dibenarkan pergi pasar2 raya theme park atau di mana mana tempat orang ramai berkumpul.

Facebook

Jab Perdana Menteri On Twitter Transkrip Sidang Media Non Health Selepas Mesyuarat Khas Menteri Menteri Mengenai Pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Oleh Yb Dato Sri Ismail Sabri Bin Yaakob Menteri Kanan Pertahanan Pada 22

Melaka Kena Pkpd Palsu Tidak Betul

Kkmm On Twitter Makluman Berita Palsu 3 April 2020 Sehingga 7 00 Malam Laporkan Sebarang Berita Maklumat Yang Diragui Kesahihannya Kepada Kami Melalui Pautan Https T Co Yz1xlnctlp Kkmm Https T Co Uxghh2klwg

Mesej Sop Perintah Kawalan Pergerakan Keluarga Yang Tular Adalah Berita Palsu Kkm Mohon Jangan Disebarkan

Kkmm Buat 167 Penafian Berita Palsu Covid 19 Astro Awani

Jab Perdana Menteri En Twitter Pemakluman Berita Palsu Berikut Merupakan Penafian Tentang Beberapa Berita Yang Tular Di Media Sosial Sumber Kementerian Komunikasi Dan Multimedia Malaysia Jabatanperdanamenteri Kkmm Covid19

Bernama Covid 19 Senarai Berita Palsu Tular Setakat 9 Pagi Ini Kkmm

Urus Tadbir Sebenarnya My Page 2

Kenyataan Palsu Ini Kembali Tular Di Kementerian Kesihatan Malaysia Facebook

Kementerian Kesihatan Malaysia Ini Adalah Berita Palsu Mohon Jangan Kongsikan Atau Sebarkan Facebook

Kkmm Nafi 167 Berita Palsu Harian Metro

Covid 19 Mkn Nafi Dakwaan Malaysia Dijangka Berdepan Super Spreader Nasional Berita Harian

Awas Penularan Berita Palsu Seiring Majlis Keselamatan Negara Facebook

Pkpp Covid 19 Penafian Berita Palsu Polis Diraja Malaysia Royal Malaysia Police Facebook

Majlis Keselamatan Negara Rutin Harian Semasa Pkp Amalkan Gaya Hidup Yang Aktif Dan Sihat Covid19 Stayathome Movementcontrolorder Perintahkawalanpergerakan Kitamestimenang Kementerian Kesihatan Malaysia Kementerian Komunikasi Dan Multimedia

Pemakluman Berita Palsu Tak Pasti Majlis Keselamatan Negara Facebook


0 comments: